Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

23 aug. 2011

Detta om detta

Från bloggen Glory Box, en enkät om Aktuella böcker just nu, som jag svarar så här på:

Den engelska: Byron in Love, av Edna O´Brien. Av ren och skär plikt.
Vid sängen: När skruven dras åt, av Henry James, som jag har läst hur många gånger som helst förut, utan att riktigt fatta den, men den ger behagliga mardrömmar.
I väskan: Rika flickor, av Silke Scheuermann. Tyska noveller.
På toaletten: Jimmy & Sammy. Antingen förstår du, eller inte.
Läser emellanåt: dikter av Dylan Thomas, en biografi om Flannery O´Connor, noveller av Henry James, dikter av Rilke.
Borde börja med: English A: Literature - Course Companion och English Literature for the IB Diploma. Två nya kursböcker för skolan, som jag ska försöka utnyttja på något sätt under hösten.
På is: De fattiga i Lodz, av Steve Sem-Sandberg. Jag är en dålig människa, men kommer förmodligen aldrig igenom den boken, om inte någon ger mig en förlängd semester eller något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar