Hon skämdes för sanningen. Lögnen var så mycket anständigare.

We begin to live when we have conceived life as tragedy

15 feb. 2013

The horror!

Om du vill veta vad jag tycker om den australienska filmen Wake in Fright kan du läsa en essä på Rymden: när man ser en obehaglig film vet man inte om man egentligen bör rekommendera den. Jag har nog sett obehagligare filmer än Wake in Fright (typ Cannibal Holocaust och Pretty Woman), men jag kan inte låta bli att verkligen rekommendera denna film från 1971. I somras listade jag 250 bra filmer, och hade då alltså inte sett denna.

2 kommentarer:

  1. Jag har inte sett Wake in Fright, men kom att tänka på Animal Kingdom, också den australiensisk, från år 2010. En av de bästa gangsterfilmerna jag sett på år och dag. Stram och tuff har den filmen en krypande stämning som gör den väldigt speciell.

    SvaraRadera
  2. Låter spännande, även om jag har mina dubier om gangsterfilmer ...

    SvaraRadera